top of page

סרטים בינלאומיים

אחרי-afterwards

09/12/19

יום שני

19:00

אולם 1

הקרנת בכורה בינלאומית לסרט מסע ייחודי שמחבר בין האישי לאוניברסלי. 


עפרה בלוך, פסיכואנליטיקאית ומומחית לטראומה ילידת ירושלים, נתפסת כקורבן בגרמניה וככובשת בעיני הפלסטינים. במסע לגרמניה, לישראל ולפלסטין, עפרה מתעמתת עם השדים שלה, נפגשת עם האנשים שהיא חונכה לשנוא, בוחנת אפשרויות של התנגדות אלימה ולא-אלימה, מחפשת דרכים לפיוס ומבקשת להבין את הנרטיבים של השואה ושל הנכבה ואת השפעתם על יצירת זהות ועל הסכסוך הישראלי-פלסטיני.


על רקע הגל העכשווי של פשיזם ואנטישמיות בעולם, עפרה צוללת לעומק הפצעים הנסתרים של קורבנות ומקרבנים באמצעות עדויות, חלקן מחרידות וחלקן מעוררות תקווה.

 

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל DOC NYC וזכה בפרס ההשפעה החברתית בפסטיבל הבינלאומי גרינוויץ'.

הקרנה בנוכחות הבמאית.

אחרי -Afterward

בימוי: עפרה בלוך

תיעודי

ארה״ב

2018

96 דקות

אוסקר

06/12/19

יום שישי

21:00

אולם 1

סרט תיעודי קטן ואישי המגולל את סיפורו של הצייר הרוסי אוסקר רבין, מבכירי האמנים שהתנגדו למשטר הסובייטי.


באמצעות ראיונות, חומרי ארכיון וצילום מהפנט של יצירות אמנות רבות, הסרט מציג את דרכו של רבין מתקופת היותו סטודנט צעיר לאמנות, דרך הסימון שלו ושל ציוריו כ"לא מתאימים לאידיאולוגיה הסובייטית", ועד ההתנגדות הגלויה שלו ושל עמיתיו לצנזורה הקומוניסטית, שהסתיימה בשלילת אזרחותו ובהגלייתו לפריז.


הסיפור הטרגי של רבין ושל חבריו משמש כתמרור אזהרה בוהק כנגד מעורבות השלטון בשדה האמנות, אך גם מזכיר את כוחה העצום של האמנות ככלי להתנגדות, להשראה ולסולידריות.

הוקרן בפסטיבל הבינלאומי Message to Man וכן הוצג ב-Visions du Reel ו-Beldocs.

הקרנה בנוכחות הבמאי.

אוסקר

Oscar

בימוי: אלכסנדר סמוליאנסקי 

תיעודי

רוסיה

2018

90 דקות

דה פמיניסטר
Oscar_Studio 3.png

10/12/19

יום שלישי

17:00

אולם 2

דיוקן אינטימי של שרת החוץ השוודית לשעבר, מרגוט וולסטרום, שהסעירה את התקשורת העולמית בביקורתה הנועזת על הפרות זכויות אדם במדינות כמו ערב הסעודית, אפגניסטן, סרביה וישראל.

 

הסרט עוקב אחר וולסטרום החל מ-2014, עם כניסתה למשרד החוץ השוודי, בתקופה בה האפליה והשנאה כלפי נשים גואה בפוליטיקה העולמית. דווקא בעת הזו, וולסטרום החליטה לקדם בכל כוחה מדיניות חוץ פמיניסטית המתמקדת בזכויות נשים, באלימות כלפי נשים ובפתרון סכסוכים ומשברים דרך נקודת מבט מגדרית.

 

דרך מסעותיה של השרה ברחבי העולם ועם גישה ישירה למתרחש במשרדה, הסרט מציג מבט מבפנים אל המהלכים המרכזיים בכהונתה: נסיונותיה לזכות עבור שוודיה במושב במועצת הביטחון של האו"ם, חלקה בתיווך בין ארה"ב של טראמפ לבין צפון קוריאה, וגם החלטתה להכיר במדינה פלסטינית ולצאת כנגד מדיניות ישראל - אשר הובילה למשבר בין המדינות ולאיומים תדירים על חייה של וולסטרום.

הסרט התחרה בפסטיבל הבינלאומי לסרטים דוקומנטריים בקופנהגן (CPH:DOX).

בתום הסרט תתקיים כיתת אמן עם במאי הסרט ויקטור נורדנסקיולד בהנחיית היוצרת מיכל אביעד, על המחיר שמשלמות נשים המעזות לנקוט עמדה בתפקידי מפתח ופתרון סכסוכים מנקודת מבט מגדרית.
בשיתוף פסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם, סינמטק תל אביב והפורום הדוקומנטרי בישראל.

פמיניסטר

The Feminister

בימוי: ויקטור נורדנסקיולד 

תיעודי

שוודיה

2019

92 דקות

האיש שהדהים את כולם

07/12/19

יום שבת

16:00

אולם 1

סרט עלילתי מהפנט ושובר מוסכמות.

איגור, שומר חסר פחד ביערות העצומים של סיביר, הוא איש משפחה המצפה, יחד עם אשתו נטליה, לבנם השני. יום אחד הוא מגלה שיש לו סרטן ושנותרו לו חודשיים בלבד לחיות. כעת, משלא נמצאה תרופה למחלתו וזמנו בחיים הפך שאול, איגור מחליט לחיות כאישה. משפחתו והחברה המקומית ביישוב יצטרכו לקבל את זהותו החדשה.

 

סרטם הייחודי של צמד הבמאים עוסק במגדר, זהות ומעמד חברתי, כעיבוד מודרני למעשיית עם סיבירית ישנה על אדם שהערים על המוות בכך שהתחזה לאישה. אבל כאן השינוי המגדרי לא נועד להצילו ממוות, אלא להסיר מסכות ברגעים האחרונים של החיים.

הסרט התחרה בפסטיבל ונציה 2018 וזכה בפרס "אופקים חדשים" עבור השחקנית הראשית. כמו כן, הסרט הוקרן בפסטיבלים בוסאן 2018 וריינדאנס 2019, בו זכה בפרס על הופעת המשחק.

הוודסטוק של ברזיל

האיש שהדהים את כולם

The Man Who Surprised Everyone

בימוי: נטשה מרקולובה, אלקסיי צ'ופוב 

עלילתי

רוסיה, צרפת, אסטוניה

2018

105 דקות

09/12/19

יום שני

17:00

אולם 2

סרט תיעודי מוזיקלי החושף את סיפורו של פסטיבל המוזיקה האגדי שהתקיים בשנות ה-70 וה-80 בברזיל, והפך לסמל להתנגדות לדיכוי הפוליטי במדינה באותה תקופה.

 

בברזיל היו נהוגים אז חוקים צבאיים נוקשים, שאסרו בין היתר אירועים ציבוריים בשטח פתוח. חרף השלטונות הנוקשים, הפסטיבל התגבר על קשיים פוליטיים והפך למפגש הגדול ביותר של היפים בברזיל. הסרט עוקב אחר סטודנט בן עשרים ששכנע את משפחתו להפוך את החווה שלהם לבמה המרכזית של הפסטיבל, שהיה לאחד הסמלים החזקים של תרבות הנגד בברזיל.

 

הסרט מציג חומרים ארכיוניים נדירים מאחורי הקלעים ומההופעות החיות של האמנים הברזילאים הגדולים של התקופה, כז'ילברטו ז'יל וז'ואאו ז'ילברטו, מחלוצי סגנון הבוסה-נובה.

הסרט זכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל הבינלאומי לדוקו-מוזיקה IN-EDIT, בפסטיבל לסרטי זכויות אדן של נירנברג וכן הוצג בפסטיבלים תיעודיים ומוזיקליים רבים נוספים.

הוודסטוק של ברזיל

Taking Iacanga

בימוי: ת'יאגו מטר 

תיעודי

ברזיל

2019

94 דקות

הילדים של דנמרק

05/12/19

יום חמישי

20:00

אולם 3

אירוע הפתיחה של פסטיבל סולידריות 2019.


מותחן פוליטי אקטואלי שמתרחש בדנמרק של העתיד הקרוב, בה הולכים ומתחזקים הקולות הלאומניים הקיצוניים.


זכריה, צעיר בן 19 ממוצא עיראקי, מוצא את עצמו נפחד מהתחזקות השיח הגזעני סביבו. כשהבחירות לפרלמנט מתקרבות הוא מגויס להתנקש במועמד הימין הקיצוני, אשר צפוי לזכות בניצחון היסטורי שיבטיח לו את משרת ראש הממשלה. במהלך הכנותיו להתנקשות הוא יוצר קשר עם עלי, פעיל פוליטי עם סודות משלו. החיבור של השניים לארגונים קיצוניים יוביל את הסרט אל סופו המורכב והעוצמתי.


דרך סיפור העלילה הסוחף הזה, הסרט מצליח לגעת בכמה מהנושאים הרלוונטיים ביותר של תקופתנו: גזענות, לאומיות ודמוקרטיה.

הסרט התחרה בפסטיבל רוטרדם, זכה בפרס הבימוי בפסטיבל הבינלאומי סיאטל ופרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הבינלאומי ריביירה.

הבנים של דנמרק

Sons of Denmark

בימוי: אולה סלים 

עלילתי

דנמרק

2019

118 דקות

mazon_black.png
keren_hadasha-black.jpg
cinemateque_logo_new.png

האיחוד האירופי

לא יעצרו אתנו
Hope on the beach.jpg

10/12/19

יום שלישי

17:00

אולם 1

סרט התעודה עטור הפרסים של הבמאית האמריקאית-קנדית סלייטר ג'ול-קמקר הוא יומן מסע אישי, שמתמקד בסיפור ההתבגרות שלה ושל בני דורה, צעירים ילידי שנות התשעים, שמוצאים עצמם נאבקים עם אדישותם וקוצר ידם של פוליטיקאים בכל העולם, הנכשלים במציאת פתרונות למשבר האקלים. אבדן התמימות של גיבורי הסרט, שהופכים במהלכו מבני נוער אידיאליסטים ונאיביים בימי אובמה לצעירים מפוכחים וחדורי מטרה בימי טראמפ, משתלב בסיפור על עשורים אבודים ותחושה גלובלית של זמן שהולך ואוזל.

הסרט התחרה בפסטיבל הבינלאומי ריביירה, פסטיבל EarthX, וזכה בפרס בחירת הסטודנטים בפסטיבל ההרים בטלורייד.

דיון בהשתתפות הקהל.

לא תעצרו אותנו

Youth Unstoppable

בימוי: סלייטר ג'וול-קמקר

תיעודי

קנדה

2018

87 דקות

לאבמביל

08/12/19

יום ראשון

21:30

אולם 1

סרט תיעודי קשה ומהפנט על חייהן של נשים בזנות באיזור כפרי בגרמניה.

 

עם רדת הלילה על הנוף הגרמני, שיירות של קראוונים ישנים המעוטרים באורות צבעוניים מתמקמים לאורך הכבישים המהירים. ברכבים, נשים ממזרח אירופה ואפריקה שמתפרנסות מזנות, מחכות ללקוחות החולפים. הסרט חושף באינטימיות רבה את חייהן ומחשבותיהן של הנשים שבתוך הקרוואנים: אושי, שמשכירה לזונות את הרכבים, מילנה מבולגריה וריטה מניגריה, שתי נשים שנכנסו לזנות כדי להרוויח מעט כסף שיאפשר להן לתמוך בעצמן ובמשפחותיהן.

 

דרך סיפורן של הנשים הפגיעות והחזקות הללו, הסרט מציג ומבקר את החיים בקצוות הקפיטליזם הגלובלי.

הסרט התחרה בפסטיבל לוקרנו היוקרתי, וזכה בפרס החזון הקולנועי החדש בפסטיבל הבינלאומי קמדן.

לאבמוביל

LOVEMOBIL

בימוי: אלקה מרגרטה לרנקראוס 

תיעודי

גרמניה

2019

106 דקות

לבבות ועצמות

06/12/19

יום שישי

21:30

אולם 3

סרטו העלילתי של הבמאי בן לורנס מתאר ידידות בלתי שגרתית שנרקמת בין צלם מלחמה נודע, שסובל מהלם קרב וחוזר הביתה לקראת הולדת בנו, לבין פליט מדרום סודאן, שמצא לו ולמשפחתו מקום מקלט בטוח באוסטרליה ומגלה שתצלום ישן שלו עלול לחשוף סוד אפל מעברו. מערכת היחסים בין שני גיבורי הסרט מושפעת בהכרח מכוחו של תצלום לתעד את המציאות אך גם לשנות לעד את חייהם של צלמים ומצולמים, ומעצימה את הדרמה הקולנועית ואת השאלות שהיא מעלה.

הסרט התחרה בפסטיבל טורונטו, פסטיבל סידני, פסטיבל המפטונס ועוד פסטיבלים רבים.

לבבות ועצמות

Hearts and Bones

בימוי: בן לורנס 

עלילתי

אוסטרליה

2019

111 דקות

לדמיין שלום
לדמיין שלום.jpg

06/12/19

יום שישי

14:00

אולם 2

סרטו של מייקל רוגוזין, בנו של ליונל רוגוזין, מאפשר לו לחזור אל מסלול חייו של אביו, במאי קולנוע יהודי אמריקאי שהאמין בכוחו של הקולנוע לשנות את המציאות באמצעות יצירה תיעודית פוליטית. יותר מארבעים שנה אחרי גניזת הסרט הקצר "דיאלוג ערבי-ישראלי" של אביו חוזר רוגוזין לאותו סרט ומנסה להבין בעצמו מה השתנה כאן, מה נותר רלוונטי מהשיחה הכנה שתועדה בין קינן לחוסיין, ומה נותר ממורשתם של שני ענקי הרוח הללו, שבינתיים הלכו לעולמם.

 

הסרט עוקב אחר רוגוזין במסעותיו בישראל, שבה חי בתחילת שנות השישים, וכן בפלסטין, פריז וניו-יורק, כשהוא מראיין אנשים שונים שהכירו את חוסיין וקינן ומקרין את סרטו של אביו לעיתונאים, אנשי רוח ואקטיביסטים פוליטיים.

הסרט יוצג בהקרנת בכורה ישראלית במסגרת המחווה "על דעת עצמו" לציון עשר שנים למותו של קינן. 

 

הקרנה בנוכחות הבמאי.

דמיינו שלום

Imagine Peace

בימוי: מייקל רוגוזין 

תיעודי

ארה"ב

2019

79 דקות

מחוץ למערכת

10/12/19

יום שלישי

20:00

אולם 1

אירוע הנעילה של פסטיבל סולידריות 2019 וחלוקת הפרסים לזוכים.

שירותי הרווחה כבר איבדו תקווה בכל הנוגע לבני בת התשע, לאחר שסולקה מכל מסגרת אליה נשלחה. בני היא ילדה קטנה אך מסוכנת, עם התפרצויות זעם נוראות בעקבות טראומה עמוקה. יש לה מטרה אחת מאוד ברורה: לחזור הביתה ולהיות עם אמא שלה, אלא שאפילו זו מפחדת ממנה. המפקחת משירותי רווחת הילד מנסה בכל מאודה למצוא לבני פתרון ארוך טווח, ולבסוף היא מסתייעת במיכה, אב צעיר המתמחה בטיפול בכעסים ומצליח להתקרב לבני מעט יותר מאחרים. כעת מקווים הכול שהוא יצליח במקום שרבים לפניו נכשלו.

 

סרט הביכורים העלילתי הזה מביא אל המסך את עולמה של ילדה שאין לה מסגרת. הסרט הוצג השנה בתחרות הרשמית של פסטיבל ברלין וזכה בפרס אלפרד באואר לסרט "המעניק פרספקטיבות חדשות לאמנות הקולנוע".

נציג גרמניה לאוסקר בקטגוריית הסרט הבינלאומי. 

הסרט התחרה בפסטיבל ברלין וזכה בו בפרס דב הכסף הברלינאי. הסרט התחרה בפסטיבל קאמרימאז' ובפסטיבל טאייפיי, שם זכה בפרס הגדול לכישרון עולה בינלאומי.

מחוץ למערכת

System Crasher

בימוי: נורה פינגשיידט

עלילתי

גרמניה

2019

118 דקות

נולדה בכלא אווין

האיחוד האירופי

07/12/19

יום שבת

15:00

אולם 2

לאחר שנים של היסוס, הבמאית והשחקנית מרים זרי מחליטה להבין את נסיבות הולדתה באווין, אחד מבתי הכלא הידועים לשמצה למתנגדים פוליטיים באיראן. לאחר המהפכה האיסלאמית באיראן בשנת 1979, הוריה היו בין רבבות המתנגדים הפוליטיים שנכלאו ועונו על ידי המנהיג המדיני והרוחני החדש רוחאללה ח'ומייני. גם לאחר שהצליחו לברוח לגרמניה, העבר הזה מעולם לא דובר במשפחתם.

 

מרים בוחנת בסרט כיצד הטראומה של העבר משפיעה עליה ועל בני משפחתה היום, ואיך הניצולים הפוליטיים מתמודדים עם העובדה שהאחראים לטראומה שלהם עדיין נהנים מעמדת הכח באיראן.

הסרט התחרה בפסטיבל ברלין 2019, בפסטיבל Hotdocs, ובפסטיבל זכויות האדם בברלין.

נולדה בכלא אווין

Born in Evin

בימוי: מרים זרי

תיעודי

גרמניה, אוסטריה

2019

95 דקות

סוסון ים

05/12/19

יום חמישי

21:00

אולם 1

סרט תיעודי ייחודי הפורש את סיפורו המדהים של אב שילד את בנו. 


פרדי הוא טרנסג'נדר בן שלושים שרוצה להקים משפחה ובוחר להיכנס להיריון בעצמו. שאיפה זו מציבה לו אתגרים ייחודיים, ופרדי מגלה שהוא לא לגמרי מוכן לתביעות הכרוכות בהיריון, שגם משנה אותו גופנית וגם מעמיד במבחן את מושגי היסוד של סביבתו על מגדר ועל משפחה. צעד אחר צעד מגלה פרדי שהפתרון שנראה לו פרגמטי ומתבקש נראה לאחרים זר ומאיים.


הסרט, שנוצר בשיתוף פעולה מלא בין היוצרת לגיבור, מתגבש לכדי סיפור נועז ומיוחד על מה שהופך אותנו למי שאנחנו.

הסרט התחרה בפסטיבל טרייבקה, פסטיבל Hotdocs ואחרים.

סוסון ים

Seahorse

בימוי: ג'ני פינליי

תיעודי

בריטניה

2019

91 דקות

סופו של יום מתוק

07/12/19

יום שבת

13:00

אולם 1

סרט עלילתי יוצא דופן שמשקף את הפחדים והקשיים המעיקים על הליברליזם האירופי.  


מריה היא משוררת יהודייה-פולנייה זוכת פרס נובל, בעלת נפש חופשייה, שחיה בטוסקנה בווילה של משפחתה הנוטה לסערות. לא רק שהיא אם וסבתא אוהבת, היא גם מפלרטטת עם גבר מצרי צעיר שמנהל אכסניה קרובה. לאחר שמתקפת טרור ברומא מעוררת פחד והיסטריה ברחבי האזור, מריה מסרבת להיכנע לסנטימנטים של אנטי-הגירה ומחליטה לנצל את הזכייה שלה בפרס מקומי כדי להוקיע באומץ את השחיקה של הדמוקרטיה האירופית. ואולם, היא לא מוכנה להרס הפומבי והאישי שהנאום שלה ימיט עליה. 


הסרט, שהתחרה בפסטיבל סאנדנס השנה, עוסק בתפקידן של האמנות, הפוליטיקה והמשפחה בחיינו דרך סיפורה הסוחף של אישה אחת.

הסרט התחרה בפסטיבל סאנדנס 2019 וקטף פרס עבור המשחק של השחקנית הראשית, כריסטינה יאנדה.

סחר הוגן

סופו של יום מתוק

Dolce Fine Giornata

בימוי: יאצק בורקוש

עלילתי

פולין

2019

96 דקות

Oscar_Studio 3.png

09/12/19

יום שני

19:00

אולם 2

איך ייראה המודל הכלכלי של היום שאחרי הנאו-ליברליזם העולמי?

 

הסרט התיעודי המקסים הזה עוקב אחר שלושה יזמים מצליחים הנושאים באחריות חברתית במישורים שונים של פעילות: מקומית, לאומית, ובינלאומית. שלושתם מנסים לאזן, כל אחד בדרכו, בין שאיפותיהם לפעול בהוגנות ובמודעות חברתית ואקולוגית לבין המחירים הדוחקים של כלכלת השוק החופשי.

 

פעילותם ושיקוליהם מתמקדים באתיקה ובקיימות כקריטריונים להצלחה, ומציעים מוצא אפשרי מהמצב הגלובלי הנוכחי, שנראה לעיתים חסר תקווה.

הסרט התחרה בפסטיבל Hof ובפסטיבל Solothurn.

דיון בהשתתפות הקהל.

סחר הוגן

Fair Traders

בימוי: נינו ג'קוזו

תיעודי

שוויץ

2018

89 דקות

עזה

09/12/19

יום שני

21:30

אולם 1

הסרט התעודי "עזה" לוקח אותנו לעולם שחדשות הטלוויזיה אינן מראות, עולם של אנשים שמנסים לחיות חיים מלאי משמעות, על רקע קונפליקט שסופו לא נראה. סרטם של במאי/מפיק סרטי הטלוויזיה גארי קין והצלם אנדרו מק'קונל מבקש לגשר על הפער הזה, שבין תפיסה למציאות.


אנחנו פוגשים מורה, סטודנט, ספר ונהג מונית, וכולם מדברים ברהיטות ובפתיחות על החלומות ומצוקות הקיום. עזה של הסרט היא מקום שהנוף, כמו התושבים, הוא מלא צבע וכאב; מקום שבו חיוכים, שמחה ואפילו רגעים של תקווה שזורים בחוטים של יאוש, תסכול ותשישות; מקום שבו החיים נעים במעגלים כשהמשא הכבד של העבר מאיים להאפיל על כל תקווה לעתיד.

נציג אירלנד לאוסקר בקטגוריית הסרט הבינלאומי.

הסרט התחרה בפסטיבלים סאנדנס, בלפסט, מינכן. זוכה בפרס הדוקו האירי הטוב ביותר בפסטיבל בלפסט, פרס זכויות האדם והצדק החברתי בפסטיבל Disappear Here 2019 ובפרס גויה.

עזה

Gaza

בימוי: גארי קין, אנדרו מקדונל

תיעודי

אירלנד, גרמניה, קנדה

2019

92 דקות

gisha3.png
פוש

08/12/19

יום ראשון

19:00

אולם 1

סרט ייחודי המציג פסיפס של בעיית הדיור העולמית.

באינספור ערים ברחבי העולם מחירי הדיור מוסיפים לטפס, בעוד ההכנסה הממוצעת עומדת בעינה. תושבים ותיקים מפונים שוב ושוב ממקומות מגוריהם, קהילות מתפרקות, משפחות נותרות ללא קורת גג.

הסרט עוקב אחר המומחית לדיור הולם מטעם האו"ם במסעותיה ברחבי העולם. דרך לונדון, ברלין, ברצלונה, סאו פאולו, ניו יורק, סטוקהולם, סיאול וטורונטו היא מנסה להבין איך נהפך הדיור מזכות אדם טבעית למוצר פיננסי בידיהם של תאגידי ענק תאבי בצע וחסרי פנים. באמצעות ראיונות עם תושבים, כלכלנים וחוקרים, הסרט שופך אור על סוג חדש של ג'נטריפיקציה, כזו שמאיימת על כולנו, בכל מקום.
 

הסרט זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הבינלאומי לסרטים דוקומנטריים בקופנהגן (CPH:DOX).

דיון בהשתתפות הקהל.

פוש

Push

בימוי: פרדריק גרטן

תיעודי

שוודיה

2019

92 דקות

פטרונה

09/12/19

יום שני

21:30

אולם 2

בסטיפ, עיירה קטנה במקדוניה יש ריטואל שנתי עתיק יומין, במסגרתו בכל תחילת שנה בחודש ינואר, הכומר המקומי זורק לנהר צלב עץ ומאות גברים צוללים בעקבותיו ומנסים להפוך זה שמושה אותו מהמים ושלפי המסורת יזכה בשגשוג ושפע מזל טוב. אלא שהשנה, בגחמה של רגע, כשהיא בדרכה חזרה מראיון עבודה בו התעלם בעל מפעל מקומי מהתואר שלה בהסטוריה והתעניין יותר בשמלה הפרחונית שלה, מי שקופצת למים ומעלה משם את הצלב היא פטרוניה. הצוללים האחרים זועמים על עצם המעשה של השתתפות אשה בטקס הגברי וכמובן גם על זכייתה. מתקפה חסרת מעצורים נפתחת, אבל פטרוניה נאחזת בעמדתה; היא זכתה, הצלב שלה והיא לא מתכוונת לוותר עליו.

 

סרטה זוכה הפרסים של הבמאית טאונה סטרוגר מיטווסקה הוא יצירה סאטירית שמתבוננת בעין ביקורתית אך מלנכולית על השינויים החלים ברבדים שונים של החברה המקדונית - בכנסיה, במערכת המשפט ובמדיה - ומדגים כמה קשיים ניצבים בפניהן של נשים העומדות על דעתן ומתנגדות למסורות ארכאיות.

הסרט התחרה בפסטיבל ברלין וזכה בו בפרס הגילדה. כמו כן התחרה בפסטיבל מוטובון וזכה בפרס FIPRESCI.

יש אלוהים, קוראים לה פטרוניה

God Exists, Her Name is Petrunija

בימוי: טאונה סטוגר מיטבסקה

עלילתי

מקדוניה הצפונית, בלגיה, צרפת, קרואטיה, סלובניה

2019

100 דקות

שיעורים פשוטים

10/12/19

יום שלישי

19:00

אולם 2

סיפורה של קפיה, פליטה בת 17 מסומליה שחיה בבית נוער בבודפשט ומתכוננת למבחני סיום התיכון.

 

דרך מבט אינטימי לשגרת החיים של קפיה, ובשילוב קריינות בקולה שלה, הסרט מציג דיוקן מורכב של נערה אשר מסתגלת לחיים חדשים ותרבות חדשה, בעודה מתמודדת עם הניתוק מאימה שהצילה את חייה ונותרה מאחור.

 

דרך סיטואציות יומיומיות כמו שיעורי שחיה, חלומות על קריירה בדוגמנות ושינון פרקים בהיסטוריה הונגרית, הסרט מתמודד עם שאלות של זהות, דת ולאומיות, ומציג מבט בלתי מתפשר למצב בו נמצאים היום מיליוני פליטים ברחבי העולם.

הסרט הוקרן בפסטיבל הבינלאומי לוקרנו (שבוע המבקרים) והתחרה בפסטיבל Hotdocs 2019. זכה בפרס Movies that Matter לסרטים שמקדמים זכויות אדם בפסטיבל ZangrebDox 2019.

דיון בהשתתפות הקהל.

שיעורים פשוטים

Easy Lessons

בימוי: דורותיאה זורבו

עלילתי

הונגריה

2018

78 דקות

rabanim.jpg
עראב ישראלי דיאלוג
ArabIsraeliDialogue_06.jpeg

יום שבת

21:00

אולם 2

07/12/19

דיאלוג ערבי ישראלי + כלוב זהב

ליונל רוגוזין, יהודי אמריקאי, מחלוצי הקולנוע העצמאי האמריקאי, שהפגיש ב-1973 את עמוס קינן הישראלי עם ראשד חוסיין הפלסטיני לשיחה פתוחה על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יצר את סרטו התיעודי על פגישה זו בתקופה שבה לא החברה הישראלית ולא הפלסטינית היו בשלות לדיאלוג. עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים ב-1973 נגנז הסרט, וכעת הוא מוצג בהקרנת בכורה ישראלית במסגרת המחווה לעמוס קינן.


ֿ הקרנה בנוכחות בנו של הבמאי, היוצר מייקל רוגוזין.

דיאלוג ערבי- ישראלי

Arab Israeli Dialogue

בימוי: ליונל רוגוזין

תיעודי

ארה״ב

1974

40 דקות

לאחר הקרנת שני הסרטים יתקיים דיון, בהנחיית ד"ר מראם מסארווה בנושא: האם הדיאלוג מת? בהשתתפות: ח"כ סמי אבו שחאדה, עיתונאי הארץ גדעון לוי וד"ר ראיף זריק.

כלוב זהב

Golden Cage

בימוי: יולי כהן

תיעודי

1999

25 דקות

סיפורו של עמאד סבע, שהיה עציר מנהלי בכלא מגידו במשך 20 חודש בשל התנגדותו להסכם אוסלו. גדעון לוי פוגש את סבע בהאג, שאליה גורש "מרצון" תחת מגבלות שיבה ופעילות מסוימות.

הקרנה בנוכחות היוצרים.

bottom of page