top of page

סרטים ישראליים

המתים של יפו
ישראלי-עלילתי- המתים של יפו- צלם יורם מי

07/12/19

יום שבת

18:30

אולם 1


שלושה ילדים מגיעים אל ביתם של ריטה וג'ורג' ביפו. הם הוברחו מביתם שבגדה המערבית לאחר שאמם מתה ועל אביהם נגזר מאסר עולם. ג'ורג מבוהל, הוא חושש שאם הילדים יתגלו, החנות שלו וחיי משפחתו ייהרסו. ריטה חושבת שהגעתם תעניק לחייה משמעות. ג'רי, במאי אנגלי, מצלם באותה העת ביפו סרט שעלילתו מתרחשת בתקופת המנדט – סיפורם של הוריו, ששירתו בעיר בצבא הבריטי. ג'ורג' מוזמן לשחק בסרט. כששני האירועים משתלבים זה בזה, פורצת סערה.

הקרנה בנוכחות הבמאי.

 

בתום‭ ‬ההקרנה‭ ‬יערך‭ ‬שיח‭ ‬על‭ ‬יצירה‭ ‬ובימוי‭ ‬עם‭ ‬במאי‭ ‬הסרט‭ ‬רם‭ ‬לוי‭, ‬בהנחיית‭ ‬הבמאי‭ ‬והיוצר‭ ‬דני‭ ‬רוזנברג‭, ‬בשיתוף‭ ‬פסטיבל‭ ‬סולידריות‭, ‬סינמטק‭ ‬תל‭ ‬אביב‭ ‬ואיגוד‭ ‬הבמאיות‭ ‬והבמאים

המתים של יפו

בימוי: רם לוי

עלילתי

2019

96 דקות

לחם
lechem_wa.jpg

06/12/19

יום שישי

12:30

אולם 1

שלמה אלמליח, מעולי מרוקו החי בעיירת פיתוח בדרום הארץ, מפוטר ללא פיצויים מהמאפייה שבה עבד ב20 השנים האחרונות. הוא שוקע בדיכאון, פותח בשביתת רעב, ונועל את דלת הדירה על משפחתו. השביתה וההתבצרות תופשים את תשומת הלב בעיירה אך בני הדור הצעיר של המשפחה, ילידי הארץ, לא מצליחים לעורר תמיכה, ולרתום את השביתה למאמץ ציבורי.

 

הקרנה בנוכחות הבמאי.

לפני ההקרנה ינחה נעם סמל שיחה עם חברים וקולגות שליוו את רמי במהלך חייו."
 

מחווה לרמי דנון: לחם

בימוי: רם לוי

עלילתי

ישראל 1986

84 דקות

לשמור בבטן
000.jpg

07/12/19

יום שבת

14:30

אולם 4

סרט אחר על פונדקאות, המפנה את המצלמה אל משפחה גרעינית שמחליטה לארח ברחמה של האישה עובר שאינו שלהם.


סיפורה של משפחה גרעינית שמחליטה להפוך למשפחה פונדקאית ולהעניק חיים לזוג שלא זכה להביא ילדים לעולם. גיבורי הסרט הם בני הזוג הפונדקאי, והמצלמה מכוונת אל חייהם מרגע קבלת ההחלטה הלא שגרתית לארח ברחמה של האישה עובר שאינו שלהם. זה סרט אחר על פונדקאות, המפנה את הזרקור פנימה - אל המשפחה הפונדקאית. לצד רגעים מעצימים ומרגשים נחשפים רצונות מתנגשים וחיבורים שבריריים שמאיימים על ההרמוניה הזוגית והמשפחתית.

הקרנה בנוכחות הבמאים.

בתום‭ ‬ההקרנה‭ ‬יערך‭ ‬שיח‭ ‬על‭ ‬יצירה‭ ‬ובימוי‭ ‬עם‭ ‬במאי‭ ‬הסרט‭ ‬חן‭ ‬רותם‭ ‬ועומר‭ ‬יפמן‭, ‬בהנחיית‭ ‬הבמאית‭ ‬והיוצרת‭ ‬לימור‭ ‬שמילה‭, ‬בשיתוף‭ ‬פסטיבל‭ ‬סולידריות‭, ‬סינמטק‭ ‬תל‭ ‬אביב‭ ‬ואיגוד‭ ‬הבמאיות‭ ‬והבמאים.

לשמור בבטן

בימוי: חן רותם, עומר יפמן

תיעודי

2019

60 דקות

מתחם חסן ערפה
andre_corrected.jpg

06/12/19

יום שישי

15:00

אולם 1

מתחם חסן ערפה, פרדס ערבי נטוש, שבמשך השנים פלשו והתיישבו בין חורבותיו בעלי מלאכה ואנשים משולי החברה, היה עד לא מזמן מובלעת מוזנחת, נשכחת, בלב תל אביב. בימים אלה עוברת על האזור תנופת פיתוח והוא מפונה לטובת מגדלים חדשים. עתי, בעל מסגרייה שמקבל צו פינוי, מנסה להיאבק בכוחות הנדל"ן ומאוים על ידי גורמים עבריינים. אנדריי, מעצב גרפי מוערך שהפך לחסר בית, מכור לסמים, מנסה לשרוד עם המעט שנותר. מישה, שהסתבך בחובות, בונה רפסודה ומתכנן לברוח בעזרתה מהארץ. יצחק, חסר בית בעל ידע אנציקלופדי, מסתובב בין המבנים שהולכים ונעלמים, ומספר את ההיסטוריה, שאיש אינו רוצה עוד לשמוע. כמו בעיירה שכוחת אל מהמערב הפרוע, נאספים אנשי המקום למאבק אחרון, חסר סיכוי, מול כוחות גדולים מהם לאין שיעור.

 

הקרנה בנוכחות הבמאי.


בתום‭ ‬ההקרנה‭ ‬יערך‭ ‬שיח‭ ‬על‭ ‬יצירה‭ ‬ובימוי‭ ‬עם‭ ‬במאי‭ ‬הסרט‭ ‬יואב‭ ‬גורפינקל‭, ‬בהנחיית‭ ‬הבמאי‭ ‬והיוצר‭ ‬מיכאל‭ ‬אללו‭, ‬בשיתוף‭ ‬פסטיבל‭ ‬סולידריות‭, ‬סינמטק‭ ‬תל‭ ‬אביב‭ ‬ואיגוד‭ ‬הבמאיות‭ ‬והבמאים


לפני הסרט יוקרן הסרט הקצר "שוליים" (Margins) בבימוים של דודי אשכנזי, תמר חריטונוב, רותם עזרא, יונתן דומוש, סביון ארבל, עמית קרני, דניאל פורת, תום שוורץ, דניאל אמביה, אושרית גדליה, אן ביתן, הודיה רוזנבלום, ליהיא דהן: דרי רחוב מספרים את סיפוריהם בקולם שלהם. הקול המספר היה הבסיס לסרטי האנימציה שנוצרו בעקבותיהם.

מתחם חסן ערפה

בימוי: יואב גורפינקל

תיעודי

2019

55 דקות

פישטייל
ישראלי_תיעודי02_ A FISH TALE_עמנואל מאיי

05/12/19

יום חמישי

19:00

אולם 1

ג'וני מאמין בעתיד של אפריקה. הוא חי בישראל, אבל חולם לחזור ליבשת ולקדם אותה. הוא מתמחה בגידול מסחרי של דגים למאכל, כדי להביא עמו הביתה טכנולוגיות מערביות בתחום. אשתו טרז, לעומתו, אינה שומרת אמונים לאפריקה. היא נחושה להקדיש את כוחותיה להבטחת עתיד אופטימלי לילדיהם, ולו במחיר כבד. כשוויזות העבודה של השניים פגות, המתח ביניהם גואה ומוביל להתנגשות בלתי נמנעת. הסרט מציף את הפערים בין אפריקה הנחשלת למערב, מעמת נרטיב גברי מול נשי, ומעלה סוגיות של בחירה מול גורל.


הקרנה בנוכחות הבמאית.

לפני הסרט יוקרן הסרט הקצר:

"תמונת ניצחון" (Image of Victory)

בימוי: עדי משניות, תיעודי, 2019, 26 דקות

אורי אחי נפצע ב"צוק איתן" ומפונה לבית החולים, שם עליו להיות גיבור ישראל לקיץ אחד.
 

פישטייל

בימוי: עמנואל מאייר

תיעודי

2019

52 דקות

land mine
LAND MINE2.jpg

07/12/19

יום שבת

21:00

אולם 1

סדרה של עזיבות ושל מקרי מוות לא טבעיים של דיירים (בעיקר גברים) משבשת את חייהן של תשע משפחות החיות בבניין תלת-קומתי בירושלים. הסרט Land Mine (מוקש) בנוי מסדרת דיוקנאות מקוטעת של הדמויות שאינן ושל אלה שנותרו. הסיפורים מהדהדים זה את זה ומצטלבים זה עם זה באין ספור אופנים, וכך יוצרים תמונה של עומק תרבות לצד אנטרופיה ואבדן, שהבניין מגלם. בלב הבניין בטשרניחובסקי, ובתשתית הפסיפס של סיפורי האבדן והשכול,

Land Mine חושף את הגילויים ההרסניים ביותר של סגנון החיים המיליטריסטי בארץ, ושל הדיכוי והאלימות המגולמים במושג (או במיתוס) – הפסיכולוגי, כמו גם לאומי ופוליטי – "הגנה". 

הפקה וצילום: חורחה גורביץ


הקרנה בנוכחות היוצרים.

מוקש

בימוי: תרצה אבן

תיעודי

2019

82 דקות

Land Mine

המבחר של בצלם 2019
Btselem_Solidarity_Gaza.jpg

07/12/19

יום שבת

17:00

אולם 2

אלימות חיילים ומתנחלים, קללות, דחיפות, אישורים, מעצרים ומחסומים. השגרה האלימה של הכיבוש כפי שהיא משתקפת בסרטים שצילמו מתנדבי פרויקט המצלמות של בצלם. המתנדבים מצלמים שכנים, בני משפחה ואת עצמם בסיטואציות הבלתי נסבלות של חיים חשופים ונעדרי הגנה.

 

בסיום ההקרנה יענו אנשי צוות בצלם ומתנדבים לשאלות הקהל.  

המבחר של בצלם 2019

80 דקות

בואו נדבר על עזה
Btselem_Solidarity_still1.jpg

08/12/19

יום ראשון

21:30

תקיפות קטלניות שהורגות אזרחים, ירי על מפגינים, ההשלכות הקשות של המצור. חייהם של כשני מיליון תושבי עזה כמעט לא מגיעים לדיון ציבורי בישראל. כך גם תקיפות הצבא ומדיניות הפתיחה באש מול ״הפגנות השיבה״ ליד גדר הרצועה, שמקומן כביכול אחר ולא ממש כאן, לידינו. 

בערב יוקרן תיעוד מצולם מהרצועה ותתקיים שיחת סקייפ ודיון בהשתתפות הקהל עם תחקירן בצלם בעזה, ח׳אלד אל עזאייזה.

בואו נדבר על עזה

80 דקות

אולם 2

מוכרים פרויקט הוידאו של פורום
IMG_0146.jpg

10/12/19

יום שלישי

12:30

אולם 5

הסרטים צולמו על ידי משתתפות פרויקט התיעוד בווידאו ׳מוּכּרים׳, המתמקד בחיי תושבי הכפרים הבדואים הלא-מוכרים בנגב. הם מאפשרים הצצה נדירה לחיי היומיום בכפרים אלה מנקודת מבטם של התושבים, החווים ללא הרף הפרות של זכויות אדם, ונותנים ביטוי ישיר להתעמרות המדינה באזרחיה הבדואים בצורת הריסות בתים, מעבר בכפייה, ואפליה בוטה בשירותים בסיסיים.

דיון בהשתתפות היוצרות.

מוּכּרים - פרויקט הווידיאו של פורום דו-קיום בנגב

80 דקות

negev2.jpg
עמוס קינן בקולנוע: מווה לרגל עשור למותו
black-and-white.jpg

06/12/19

יום שישי

16:00

אולם 2

בנוסף לתסריט עטור הפרסים שכתב לסרט הביכורים האוונגרדי של אורי זהר: ״חור בלבנה״, עמוס קינן כתב וביים סרטים קצרים שחקלם נגנזו ואחרים הוקרנו במסגרות מצומצמות.
במסגרת האירוע יוקרנו שני סרטוני מחווה קצרים לקינן ושניים מן הסרטים הקצרים שהוא עצמו כתב וביים. 

מחווה לעמוס קינן
עריכה: אדם הורוביץ, 2018, 12 דקות
״מי ששייך לארץ ישראל, יש לו זכות כאן״ אומר עמוס קינן באחד מקטעי הראיונות שקובצו כאן יחד בסרטון מחווה. 

דיוקנו של שותק 
תסריט ובימוי: שלומציון קינן, משתתפים: יהונתן גפן, גידי גוב, יעל דן, אלכס אנסקי, אריק לביא, שושיק שני, עמוס שוב, שירי גולן, יצחק בן נר, צלם: שרק דה-מאיו, עורך: גידו מרחיים, 1997, 6 דקות
עמוס קינן נודע בשתיקות הארוכות שהקדימו את תשובותיו החדות למראיינים בשידור חי.  סרט זה בוחן תרחיש שבו הפסיק לדבר לחלוטין. 
 

כמה זה נפלא
תסריט ובימוי: עמוס קינן, משחק וקריינות: אורי זהר, אריק לביא, יעל אביב, ישראל גוריון. צילום: ז׳ורז׳ פסיס, עריכה: ז׳אקו ארליך, 1970, 14 דקות
אל מול הגלים המלחכים את החוף ובין מבנים נטושים והרוסים, זוג אוהבים מתבונן במושגי הזמן, האושר והגעגוע. במקביל - זוג מצביאים תינוקיים נאבקים על הארץ. האם שמים אליהם לב? האם אפשר להתגעגע להווה? 
הסרט זכה בתחרות הסרט הישראלי הקצר תש״ל, מטעם משרד החינוך והתרבות. 

שתי דקות ללא תקווה
תסריט ובימוי: עמוס קינן, משחק: אריק לביא, צילום: יכין הירש, עריכה: נתן זהבי, 1970, 1:30 ד׳
תקציר: דיוקנאות של מטרות לחיסול מתנוססות אל מול אקדוחן במערב הפרוע: מאו טזה טונג, גולדה מאיר, ואחרים. מי יהיה המטרה הסופית ומי ילחץ על ההדק?  

בתום ההקרנה יתקיים דיון בהשתתפות טלי שמש, אורין מוריס ושמוליק דובדבני.

עמוס‭ ‬קינן‭ ‬בקולנוע‭:

‬מחווה‭ ‬לרגל‭ ‬עשור‭ ‬למותו

80 דקות

bottom of page