top of page

תחרות קצרים

אולם 1

17:00

יום ראשון

08/12/19

מקבץ תחרות

בוקר סוכר+ זרה בבית
2.jpg

זרה בבית

sugar morning.jpg

בוקר סוכר

בימוי: איתן וצלר, שני קונסטבלר, תיעודי, 2019, 16:34 דקות

בימוי: זוהר אוריה, עלילתי, 2019, 08:17 דק'

סיפורן של שתי נשים פיליפיניות שהגיעו לישראל כמטפלות סיעודיות. הרשויות מגבילות את משך שהותן בארץ, ואת השתיים טורדת ללא הרף הדאגה שמא לא יוכלו להישאר כאן. הסרט מציף עוד נושאים מחייהן, הקשורים להתמודדותן היום-יומית ולעולמן הפנימי, כגון חייהן בבדידות בארץ זרה, ההקרבה לטובת משפחותיהן ומעסיקיהן, חיי הקהילה שלהן, ועוד. מטרת הסרט להעלות את המודעות לעולמם של אנשים שקופים שלמסירותם השפעה מכרעת על איכות חייהן של משפחות רבות, בתקווה לשפר את יחס החברה והמעסיקים כלפיהם ואף להשפיע על החקיקה והמדיניות הציבורית.

במשפחה הדיספונקציונלית של אדי אפשר להתווכח מי ההורה של מי. אדי בן התשע, ילד הורי ואחראי לאחותו בת הארבע, מנסה לעזור לאמו. יש לו סוד בקופסה שבכוחו לעזור לה. הוא חייב להגיע אליה! אך הבוקר אביו מסתיר סוד אפל משלו, מקרה שקרה אתמול בהפסקת החשמל, ובגינו הוא מונע מבנו להגיע לאם הכלואה בחדר. אחרי הלילה השחור, בוקר שחור. הכוחות אינם שווים, ואין מנוס משיתוף פעולה עם אבא בהסתרת הסוד ממריה. בוקר נוסף בשרשרת בקרים "רגילים" במשפחה שסובלת מאלימות במשפחה.

מחפשים את מיאו+ משנה כיוון
turn it around 1.jpg

משנה כיוון

בימוי: בועז אולנדר, עלילתי, 2019, 15:00 דקות

אנטון, נתן ואסתר הם חברים הכי טובים, שלושתם ילדים של מהגרים ופליטים המתגוררים בדרום תל אביב. יום אחד בדרכם לפארק אחרי בית הספר הם נתקלים בקריאות גנאי גזעניות. אחרי התקרית המטלטלת אנטון מתוסכל ועצבני, כשהם מגיעים לפארק הוא מספר לחברים על המקרה והם משתפים במקרים דומים שקרו להם, מה שמקומם אותו עוד יותר. הוא קורא לחברי הקבוצה לתכנן נקמה, אבל אסתר מתנגדת ומבקשת לשכוח את המקרה. הקבוצה מתפצלת לשניים: תומכי ומתנגדי רעיון הנקמה. למחרת אנטון אוסף את כל החבורה לתוכנית פעולה שתמיס כל לב. הסרט הופק במסגרת פרויקט קולנוער של עמותת להב (לקידום הערכים בחברה), הפועלת להעצמת אוכלוסיות מוחלשות דרך יצירה קולנועית.

Meow frame 12.jpg

מחפשים את מיאו

בימוי: גל שגיא ודור מרשל, תיעודי, 2019, 19:00 דק'

מישקה וטוליק (מיאו) היו החברים הטובים ביותר בעשרים השנים האחרונות. שניהם דרי רחוב שישנו יחד, אכלו יחד, ונשענו בכול זה על זה. מיאו נפטר בנובמבר 2017 והותיר את מישקה לבדו לחלוטין, מתמודד עם האובדן בעודו מתכחש לו. הוא מסרב לקבל את מותו של מיאו, וממשיך לחפש אותו ברחבי שוק הכרמל. רק כשיגיע לקברו ייאלץ להתמודד עם האמת הקשה, אובדן חברו, וההבנה שקרב היום בו ייקבר לצידו.

bottom of page